czwartek, 2 października 2014

Raz, dwa, trzy -> próba mikrofonu

Raz, dwa, trzy -> próba mikrofonu

No to zaczynam.... Będzie trochę pasji, odrobinkę podróży, szczypta polityki.

Wracają do początku, nazywam się Justyna Zimny-Frużyńska, mam 30 lat. Obecnie zamieszkuję stolice Podkarpacia, Rzeszów, ale sercem i duchem jestem w miejscowości rodzinnej, na południu Polski, ukochanej Dukli.
Z wykształcenia ekonomistka, po podyplomowych studiach menadżerskich, ale od lat skutecznie pracuję w branży zajmującej się sporządzaniem i realizacją projektów finansowanych z funduszy europejskich.

Jestem człowiekiem czynu, uważam, że w każdym człowieku jest ogromny potencjał, który może on wykorzystać lub nie. Ja staram się mój potencjał wykorzystywać nie tylko w pracy zawodowej, ale jestem również aktywistką i działaczką społeczną. Jeszcze w podstawówce obiłam się o harcerstwo, samorząd klasowy, później na studiach samorząd studencki, i pierwsze zbiórki darów dla Domów Dziecka, które pomagałam organizować. w 2011 r. po przeczytaniu artykułu o Stowarzyszeniu WIOSNA i projekcie Szlachetna Paczka - dołączyłam do Stowarzyszenia wraz z chłopakiem (obecny mąż) oraz z najbliższymi osobami (rodzice, siostra, szwagier, później najbliżsi znajomi) i tak utworzyliśmy Rejon w Dukli i jej okolicach.

Będąc wolontariuszką, patrząc na biedę, odwiedzając rodziny zobaczyłam prawdziwą biedę, ludzkie tragedie i dramaty, ale zobaczyłam też potencjał, jaki drzemie w człowieku, zobaczyłam determinację i siłę, chęć do polepszenia swojego losu. Bardzo mądra osoba ks. Jacek Stryczek uważa, że ludziom "nie rybę, ale wędkę" należy dawać i zupełnie się z nim zgadzam. Tylko jak to zrobić? Gdzie się zgłosić? Jak się przełamać? Tutaj również znalazłam odpowiedź: AKTYWIZACJA!! Dzięki wsparciu kilku osób oraz  finansowaniu unijnemu udało się zorganizować na razie dwa szkolenia informatycznie dla osób w wieku +45. W sumie w szkoleniu wzięło udział 36 osób, w tym moi rodzice. Teraz patrząc na mojego tatę, który buszuje po allegro czy dzwoni do mnie, żebym mu przypomniała, jak się odbiera maila jestem mega dumna i utwierdziłam się w przekonaniu, że chcieć to móc. Wierzę w ludzi, wierzę w ich potencjał i swoim działaniem chce im pokazać, że można coś zmienić, tylko trzeba chcieć, a środki  na to - jakoś wykombinujemy.

W tym roku za namową najbliższych mi osób, postanowiłam wystartować w wyborach samorządowych na radną Gminy Dukla. W sumie jak się uda to będzie dobrze, więcej możliwości ale, jak się nie uda trudno - działamy dalej :) :)

1 komentarz:

Aktualności

Bezpłatne warsztaty z rękodzieła w Dukli

Dzieci i młodzież zapraszam na bezpłatne warsztaty z rękodzieła, prezentujące technikę wyplatania wikliny, decoupage oraz krepinę. W celu...